Wednesday 21 October 2009

Kun til ettertanke.

Vi hadde tematime på skolen i dag. En veldig bra tematime, faktisk.
Ulf, lærern, ville ha elvene til å tenke litt over en sak; Norge er igjen blitt kåret til verdens beste land å bo i. LIKEVEL, så øker antall selvmord nesten hvert år. Man kan jo lure litt på hvorfor det er slik. Er vi for opptatt av å leve i denne velstanden at vi ikke klarer å se hva som virkelig betyr noe? Dersom vi i et stakkars minutt hadde vært i stand til å se rundt oss uten å være påvirket av alt som skjer med oss PERSONLIG, så hadde vi kanskje klart å sett at menneskene rundt oss kanskje ikke har det så bra?

Jeg, personlig, er VELDIG opptatt av at menneskene rundt meg har det bra. Ihvertfall de personene som betyr noe for meg..

Ulf stilte oss også spørsmålet: Hva er det som virkelig betyr noe for deg?
Vi måtte skrive svarene ned på en lapp, og det virket som at noen personer slet med hva de skulle skrive, mens for meg? Svaret var jo lett.. "At folkene rundt meg har det bra..."
Hva ellers skulle ha betydd noe? Dersom folk jeg er glad i ikke har det bra, hvordan skal jeg da få det bra?

2 comments:

Unknown said...

OM ALLE UNGE HADDE TENKT SOM DEG, MADELEINE, SÅ HADDE VERDEN VÆRT ET ENKLERE STED Å VÆRE FOR DE FLESTE.... SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTSETT OG TENKE, OG FORTSETT Å SETT ORD PÅ TANKENE DINE

Unknown said...

OM ALLE UNGE HADDE TENKT SOM DEG, MADELEINE, SÅ HADDE VERDEN VÆRT ET ENKLERE STED Å VÆRE FOR DE FLESTE.... SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTSETT OG TENKE, OG FORTSETT Å SETT ORD PÅ TANKENE DINE